Coleman  Converta Cot

$50.73Compared to $72.99*Save 30%
Members, use code ANNIV26 to save an extra 20% on one Outlet item, thru 5/25.

Sleep comfortably at night and lounge during the day with this convertible Coleman cot. It has 4 back positions and 2 foot positions. The strong steel frame supports up to 225 lbs.

Color: Beige
Quantity
$30 oversize shipping applies.

Members get an estimated $5.07 (10%) back on this item as a part of your annual .

To buy,  sign in as an REI Co-op Member or join now.
Join the co-op today to get access to a lifetime of benefits.
Location Image of color Beige

Features

  • Reclining design with 4 back positions and 2 foot positions
  • Strong folding steel frame
  • Designed for people up to 6 ft. 2 in. tall
  • Supports up to 225 lbs.
  • When you're ready to pack up, the cot folds up compactly and fits inside most car trunks
  • Dimensions: 76.3 x 25.2 x 12.8 in

Imported.

View all Coleman Cots

Technical Specs

Best Use

Camping

Unfolded Dimensions

76.3 x 25.2 x 12.8 inches

Folded Dimensions

26.5 x 14.75 x 12.25 inches

Weight Capacity (lbs)

225 pounds

Cot Material(s)

Polyester

Frame Construction

Steel

Sleeping Capacity

1-person

Weight

16 lbs. 4.8 oz.

Reviews

58 reviews with an average rating of 3.1 out of 5 stars

40% 16 of 40 reviewers recommended

Write a Review

Adding a review will require a valid email for verification

Customer Images

Katherine02
Location:West Covina, California
Rated 1.0 out of 5 stars
8 years ago

Affordable yet beware

Fingers were injured, use with caution. Adults only should adjust the lounge chair.

TexasDr
Location:Texas
Rated 1.0 out of 5 stars
1 year ago

Dangerous, poor quality product.

We will be making a report with the Consumer Product Safety Commission. If you want your families fingers to be chopped off, this is the right product. Very dangerous collapsible legs, pinch points. In addition, the cots begin to rip immediately after use

Response from coleman.com
Customer Care
1 year ago

Hello! Thank you very much for your feedback on our Converta Cot! We are very sorry to hear about your experience and we sincerely apologize for the inconvenience caused! We hope everything is okay! We would definitely like to know more about this issue and kindly ask you to reach out to us directly via https://www.coleman.com/support/contact-us. Thank you! Coleman Consumer Care

Cheap
Location:Bothell Wa
Rated 1.0 out of 5 stars
4 years ago

Ripped!

I am not happy! I purchased this 2 years ago. We used them a couple times then I put them in storage. I took them out today and laid down for a bit. When I got up I thought I ripped my dress! No it was the material! I accidentally took a picture while laying on it so I included the blurry pic. And current ripped lounger. So unhappy! I have a camping trip planned soon! :(

Response from coleman.com
Outdoor and Recreation
4 years ago

Hi there, we're truly sorry for the negative experience you've had with our Coleman converta cot material that is ripped. We set a high standard for ourselves, and we’re so sorry to hear this was not met in your interaction with our business. Your feedback helps us to continuously improve the quality of our products. Please contact us so we can discuss more about it. We are looking forward to resolve this issue.

MartinV
Location:Palmdale CA
Rated 2.0 out of 5 stars
7 years ago

Fabric tears at seams. Low quality

The cot looks nice and is cheap. But the fabric tears at the seams.

Response from coleman.com
Outdoor & Recreation
3 years ago

Hi there! Thank you for contacting Coleman, the Outdoor Company, and taking the time to provide a rating on our Coleman Converta Cot. We apologize if this cot already ripped and. We're very sorry for all the inconvenience that this item has caused you. We are always looking for ways to better our product and services, and your feedback would certainly help us in improving it moving forward. Please feel free to contact us anytime if you need any assistance and we will be happy to help. Thank you and have a wonderful day

Redbird Fan
Location:Caldwell, KS
Rated 4.0 out of 5 stars
7 years ago

Worth the effort

I would have given this 4.5 stars, but since I'm limited to whole stars I have to stick with 4.The only real fault I can knock it for is the design of the bracket supporting the back portion and altering it's angle. It seems well built, and should last the life of the cot, but it's not the most convenient when it comes to changing the angle, or folding it up for storage. Other than that, I'm very pleased with the overall size and construction of it. I'm 6 foot, and I have no trouble stretching out without having my feet dangle off the end. And it's wide enough that my shoulders and arms aren't pressed against the framework.

Gabi
Location:Hyde Park, NY
Rated 5.0 out of 5 stars
7 years ago

Really perfect for us!

I bought 2 of these cots mainly for laying outside in the sun and we have only used them a few times so far, but they are perfect for what we needed. We looked for inexpensive outdoor lounge chairs and couldn't find them anywhere. I saw these cots and noted that many used them as lounge chairs so I gave it a try and I am very glad I did. We got them on sale and the price was right. The quality is good and feels sturdy. I read the reviews before purchasing so I already knew that they were a little noisy when you move on them but that didn't discourage me. I would definitely recommend them.

Jen24
Location:Canada
Rated 1.0 out of 5 stars
1 year ago

Poor quality, safety issues

I used this cot outside in my yard maybe 15-20 times and today as I sat up it tore along the seam. I weigh 85 lbs. someone heavier might have fallen through. I’ve also pinched my hand trying to adjust the recline positions. I expect better quality fruit m this brand.

Response from coleman.com
Customer Care
1 year ago

Hello! Thank you very much for your feedback on our Converta Cot! We are very sorry to hear about your experience and we sincerely apologize for the inconvenience caused! It should not have happened! We would like to have a chance to assist you further, that is why we strongly encourage you to reach out to us directly via our official "Contact Us" page. Thank you! Coleman Consumer Care

KK329
Rated 1.0 out of 5 stars
2 years ago

Disappointed

This chair was used less than 5 times and then when sat on it the whole seat ripped along the seam. I am less than 120 lbs. Will not buy Coleman products again

Response from coleman.com
Outdoor & Recreation
2 years ago

Hello! Thank you for your feedback. We are sorry to hear that your cot ripped along the seam. This is certainly not the experience we want you to have. We want to make sure that we provide quality products that have great value, stylish and will suit your needs. As we are looking for ways to better our product and service, we always ensure that consumers' feedback and concerns are shared. For further questions or inquiries, you may also visit our contact us web form. On the Coleman website, select "contact us" from the drop-down menu after clicking the question mark logo in the top right corner, which will direct you to our contact web form.

sarahvr
Rated 1.0 out of 5 stars
1 year ago

Poorly made, fabric tears

As others have noted, the fabric tore along the seam after maybe 5-10 uses by adults weighing less than 200 lb. Terrible quality fabric.

Response from coleman.com
Customer Care
1 year ago

Hello! Thank you very much for your feedback on our Converta Cot! We are very sorry to hear about the fabric tearing and we sincerely apologize for the inconvenience caused! We would like to have a chance to assist you further, that is why we strongly encourage you to reach out to us directly via https://www.coleman.com/support/contact-us. Thank you! Coleman Consumer Care

Response from coleman.com
Coleman® Consumer Care
1 year ago

Hello. Thank you for bringing this to our attention, and we apologize for the inconvenience you've experienced with our Converta Cot. Your feedback helps us identify areas for improvement. We will investigate this issue further to ensure it doesn't happen again in the future. Your Converta Cot has a 1-year limited warranty, to initiate the warranty, please follow this link: https://www.coleman.com/warranty-information.html. If you require further assistance, please reach out to us via our Contact Us form on our website. We’re available Mon.-Fri. 9am - 5pm Eastern Time. Thank you! Coleman® Consumer Care

Sararose
Location:Flagler beach
Rated 1.0 out of 5 stars
5 years ago

Ripped!

Five months in and a total of ten times sat on, and it ripped at the seam all the way down the chair and is no longer useable. Cheap.

Response from coleman.com
Outdoor & Recreation
5 years ago

Thank you for posting a review, and we appreciate you sharing your experience with our product. We understand that it was not the quality you expected. We hope you will allow us to discuss this further with you. You can reach out to us at 1-800-835-3278, Monday - Friday from 9:00 am - 5:00 pm CST or you can email through our website coleman.com. We hope to find a solution that makes you smile.

1 - 10 of 58 Reviews

Questions & Answers

Loading Questions...